Bon energetyczny 2024
15 lipca 2024
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krasocinie informuje, iż będzie realizował w 2024 roku wypłatę BONU ENERGETYCZNEGO.
Bon energetyczny przysługuje, jeżeli wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu za 2023 rok w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 323) na osobę w gospodarstwie domowym nie przekroczy:
- 2500 zł w gospodarstwie jednoosobowym,
- 1700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
Wysokość bonu energetycznego będzie zależała od liczby osób w gospodarstwie domowym:
300 zł dla gospodarstw 1- osobowych,
400 zł dla gospodarstw 2-3 osobowych,
500 zł dla gospodarstw 4-5 osobowych,
600 zł dla gospodarstw 6-osobowych i większych.
Jeśli w gospodarstwie domowym wykorzystywane będą źródła ogrzewania zasilane energią elektryczną, to bon energetyczny wzrośnie o 100 %
600 zł – dla jednoosobowego gospodarstwa domowego, 800 zł – dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób, 1000 zł – dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób, 1200 zł – dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
Przy wypłacie bonu obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że bon będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota bonu będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia.
Wnioski o wypłatę bonu można składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Krasocinie w terminie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego składa się na piśmie w postaci papierowej lub elektronicznej, za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Informacja o przyznanym bonie energetycznym:
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia. Przyznanie bonu energetycznego nie wymaga wydania decyzji. Informacje o przyznaniu bonu energetycznego będą przekazywane na wskazany adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku.
W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę bonu energetycznego, informację o przyznaniu bonu energetycznego będzie można odebrać osobiście.
Wypłata dodatków zostanie zrealizowana jednorazowo, w terminie do 31 grudnia 2024.
Więcej informacji :
https://bip.mos.gov.pl/energetyka/wzor-wniosku-o-wyplate-bonu-energetycznego/
tel. GOPS – 41 3917 316 w. 5